कथाको मूल रुप
कमिलाले बर्खामा धेरै
मिहिनेत गरेर घर बनाउँछ र हिउँदको लागि रसद जम्मा गर्छ । फट्याङ्ग्रालाई लाग्छ- यो मूर्ख कमिलो ! उ हाँस्छ, नाच्छ र खेलकुद गरेरै
पुरै बर्खा बिताउँछ । हिउँद लागे पछि कमिलो सुरक्षित हुन्छ र भण्डारण गरिएको
रसदपानीले गुजारा गर्छ । उता फट्याग्राको न त वासको ठेगान हुन्छ न त गाँसको ।
यसैले उ पानी समेत जम्ने जाडोमा कठ्याङ्ग्रिएर मर्छ ।
कथाको नेपाली सँस्करण
बर्खा लागेपछि कमिलो
अनवरत काम गर्छ, घर बनाउँछ, खाद्द सामाग्रीको जोहो गर्छ । फट्याँग्रो भने
रसरगँमा हराउँछ । तर उ हिँउद शुरु भए पछि दशैँ तिहारको छुट्टी अघि नै पत्रकार
सम्मेलन गर्छ ।
सम्मेलनमा उसको माग हुन्छ-
सम्मेलनमा उसको माग हुन्छ-
“आजको यक्ष प्रश्न हो- किन कमिलाहरु आनन्दको जीवन विताईरहेका छन ? फट्याङ्ग्रा पनि यही धरतीका सन्तान हुन तर हामी लगायत अन्य जीवहरु भने चिसो र
भोकले आक्रान्त छौँ । यो विभेद हो कि होईन ?”
सिएनएन, विविसी, भारतीय सन्चार माध्यम र एउटै समाचारले सँसारमा भाईरल तरङ्ग सिर्जना गर्ने आधुनिक
सामाजिक सन्जालहरुले एकातिर लुगलुग कामेको फट्याङ्ग्राको र अर्कोतिर आलिशान महलमा
भोज भतेर र मोज मस्तीमा रमेको कमिलाको तस्विर र भिडिओहरु सार्वजनिक गरिदिन्छ्न । नेपालमा
देखिएको यो विभेदले सँसारमा नै तहलका ल्याउँछ । राजा विरेन्द्रको हत्याकाण्ड हुँदा
जस्तै मुलुक फेरी एक पटक चर्चाको शिखरमा पुग्छ ।
डा. गोविन्द के. सी. लाई विर्साउने गरी
नेपालका चर्चित मानवअधिकारवादी कमिलाको घर वाहिर आमरण अनसन वस्छन् । कृष्ण पहारीको
नेतृत्वमा फट्याङ्ग्रालाई न्यानो मौसम भएका शहरहरु धरान र हेटौडा आदिमा सारिनु
पर्ने माग राख्दै जुलुस, आमसभा र विरोधका
कार्यक्रमहरु तय हुन्छ्न् । कतिपय राजनैतिक पार्टीहरु ‘अवसरको सदुपयोग’ गर्ने भन्दै भूमिगत भएको घोषणा गर्छन् ।
सरकारकै पूर्व मन्त्रि र
सचिवहरु ‘फट्याङ्ग्रा लगायत अन्य जीवलाई अन्याय भएकै हो’ भन्ने लाईनमा भाषणहरु गर्छन् ।
युरोपियन युनियन, नर्वेजियन सँघसँस्था, यु यस एआईडि र डिफिड आदि विकास साझेदारी सँस्थाहरु यो विषयमा अनुसन्धान
गर्न र फट्याङ्ग्रा हितकारी कार्यक्रम ल्याउन आतुर हुन्छन् । समाज कल्याण परिषदमा
फट्याङ्ग्राकै समुदायको हितैषीलाई
कार्यकारीमा नियुक्त गर्ने दवाव सिर्जना हुन्छ ।
गैससलाई प्रतिवन्ध लगाएको
कर्णाली प्रदेशको कम्युनिष्ट सरकारले गर्मि मौसममा कमिलालाई कडा परिश्रम गर्न रोक
लगाउने कानून सर्वसम्मतले पारित गर्छ । किनभने यसो गर्दा कमिला र अन्य जीवहरुको
वीचको विभेदको खाडल पुरिने दाताको सल्लाहा हुन्छ ।
वस व्यवसायी महासँघले
राज्य भरिका यातायातमा फट्याँग्राको आवत जावतमा गर्दा भाडादरमा ५० प्रतिशतको छुट
आह्वान गर्छ ।
सँसदमा ‘फट्याङ्ग्रा हकहित र अधिकार सँरक्षण गर्न बनेको ऐन २०७४’ पेश हुन्छ । त्यसमा कुनै खास बहस हुँदैन । ऐन सहजै पारित हुन्छ ।
फट्याङ्ग्रा हकहित ऐन
२०७४ कै मर्म अनुरुप नेपालका मन्त्रिहरुले ‘आईयलओ १६९’ लगायतका आदिवासी जीवको
हकहितको वहस पैरवी गर्ने अन्तर्राष्ट्रिय सँझौताहरुमा सही गरेका समाचारहरु
छापिन्छन् । ऐन पालना गर्दै सरकारले
कमिलालाई दण्ड जरिवाना गर्छ । कमिलाको वासस्थानमा भारी कर लाग्ने नियम समेत पारित
गर्छ । कमिलाले कर तिर्न सक्दैन
र अन्तत: कमिलाको घर सरकारले अधिग्रहण गर्छ । एक भब्य समारोहका वीच अधिग्रहण गरिएको घर
सित्तैमा फट्याङ्ग्रालाई हस्तान्तरण गरिन्छ । समारोहको प्रत्यक्ष प्रसारण सियनयन, विविसि र स्वदेशी नेटिभि र कान्तिपुरले समेत
प्रत्यक्ष प्रसारण गर्छन् ।
नेपालको ईतिहासमै फट्याङ्ग्रा अभियानले एक
युगान्तकारी परिवर्तन भएको आभास दिन्छ ।
ऋषि धमलालाई विर्साउने
नेपालका सर्वाधिक सफल पत्रकारले मेडिया क्लवमा ‘निमुखा र पिडितहरुको जीत’ भनी कार्यक्रमको आयोजना
गर्छन् ।
खगेन्द्र सँग्रौलाको ‘धुँवाधार लेख’ कान्तिपुर दैनिकमा छापिन्छ ।
विप्लव ढकालले भूपिको “सपुत मरेर नगए” लाई विर्साउने कविता लेख्छन् ।
प्राध्यापक कृष्ण खनाल र
डा. पिताम्बर शर्माले यो
सामाजिक रुपान्तरणको व्याख्या गर्न नयाँ सिद्धान्त प्रतिपादन गर्छन् ।
केन्द्रिय सरकारले
पाठ्यक्रम विकास केन्द्रलाई उल्लेखित युगान्तकारी परिवर्तनको वारेमा आगामी शैक्षिक सत्र देखि लागु
हुने गरी शैक्षिक सामाग्रीमा उल्लेख गर्ने निर्णय लागु
गर्न सर्कुलर पठाउँछ ।
नेपालका वामघटकहरु यसलाई ‘शोषित र पिछडा बर्गको हितमा गरिएको युगान्तकारी परिवर्तन’ को सँज्ञा दिँदै विजय
सभा र दिपावलीहरुको आयोजना गर्छन् । यसले बामहरुलाई गठबन्धन गर्ने मार्ग प्रसस्त
गर्छ । काँग्रेस र अन्य दक्षिणपन्थी दलहरु ‘समयको यस्तै माग भएकोले परिवर्तनको विरोध नगर्ने” रणनीति अख्तियार गर्छन् । धमिलो पानीमा माछा मार्ने धेयले विदेशको
आकर्षक नोकरी छोडेर रबिन्द्र मिश्र र डा. सूर्यराज आचार्यहरु नयाँ पार्टी खोल्छन् ।
क्रान्ति भएको धेरै
वर्षपछि-
कमिलाले अमेरिकाको सिलिकन
भ्यालीमा बसाईसराई गरेर अरबौँ लागतको एक कम्पनी स्थापना गर्छ ।
आरक्षणको कानून लागु भएता
पनि यता नेपालमा भने अझै सयौँको सँख्यामा फट्याँग्राहरु अनिकाल लागेर मरिरहेका
हुन्छन् ।
…….अनि
कडा मिहिनेत र परिश्रम
गर्न सक्ने लाखौँ कमिलालाई गुमाएर फट्याँग्रालाई पालनपोषण गर्ने राज्य भने गरिबीको
दलदलमा भासिएको भासियै हुन्छ ।
नोट: मलाई थाहा छैन यो सिर्जनात्मक मष्तिष्क कस्को
हो ? तर यो लेख भने उल्कापात
राम्रो लाग्यो । अरुलाई बाँडनु भयो भने त्यसलाई हार्दिकताका साथ सराहना गरिने छ ।
नोटको पनि नोट : बिआईटी ह्वाट्स अपमा सँप्रेषण गरिएको यो भारतिय
सँस्करणको नेपाली भावानुवाद मैले गरेको हुँ । मन परे अरु साथीभाईलाई बाँडी पुण्य
कमाउन नभुल्नु होला ।
very relevant story....
ReplyDelete