Thursday, April 2, 2020

सुर मिलेको सुर्खेत


म पुन: एक पटक जोडिएका तिम्ल्याहामध्येको एक कुर्सीमा बस्न पुगेको थिएँ । उनी मेरो दाहिनेतिरको कुर्सीमा बसेकी थिन । वास्तवमा उनको छेउको कुर्सी नै मैले रोजेको थिएँ । कुनै कथा उम्रिने आशा थियो । यसैले मेरो रोजाइलाई स्वभाविक बनाउन देव्रेतिरको सीटमा जानाजानी मेरो ल्यापटप झोला राखेको थिएँ । मेरो हातमा भर्खरै किनेको अमेरिकानो कफी थियो । म त्यसको चुस्कीमा हराउँदै थिएँ । हाम्रो अघि रहेको प्रवेशद्वारबाट एक हुल यात्रीहरु भित्र छिरे । उनी जुरुक्क उठिन । हूलमा मिसिएर आएकी पहेलो कुर्ता सुरुवालमा सजिएकी अधवैंसे महिला र उनका चार आँखा भए । उनी तिनै महिलाको पर्खाइमा रहिछन दुवैले मुस्कान र आँखाको भावले अभिवादन साटे ।

यात्रा कस्तो रह्यो त ?”

आरामदायी रह्यो । एकै छिन है !

अधवैंसेले लामो उत्तर दिइनन् । उनी वरिपरिको भीडभाडमा आँखा डुलाउन थालिन । मेरो छेउमा बसेकी युवती भने फर्केर फेरि त्यही कुर्सीमा बस्न पुगि । प्रत्युत्पन्न बुद्धिको भण्डारबाट मैले एउटा प्रश्न निकालेँ । तिनलाई लक्षित गरेँ । बेजोडको साइत पर्‍यो ।

कहाँबाट आएको रहेछ यो जहाज ?”

धनगढीबाट ।

हामी एकै छिन अघि सुर्खेतबाट आएको बुद्ध एयरको वायुयानवाट आएका थियौँ । हामी पछि लगत्तै धनगढीबाट आएको वायुयानले अवतरण गरेछ । सुर्खेतमा टिकट जाँच गर्ने कक्षमा मैले यात्रुहरुलाई दिइएको सूचनामा यो शब्द पढेको थिएँ । अंग्रेजी एयरक्राफ्टको नेपाली अनुवाद वाययान मलाई राम्रै जँचेको थियो । पूर्व सचिव खेमराज नेपालले एकदम मिलेको अनुवाद भनेर  दिएको बडा लेखापाल को उदाहरण सम्झिएँ । यसको अंग्रेजीमा सिनियर एकाउन्टेण्ट हुन्छ । यहाँनिर सर्वाधिक रोचक पक्ष भनेको टेन्ट को नेपालीमा अनुवाद पाल हुनु हो । यो एक किसिमले फोटो कपी को सिद्धान्त मिल्ने हिसाबकै अनुवाद भएकाले म प्रफुल्ल भएको थिएँ ।

क्कैछिन पछि पहेंलो कुर्तावाली महिला फेरा रंगमन्चमा आइन । उनको हातमा एउटा ए फोर साइजको खाम थियो । उनले त्यो युवतीतिर बढाइन । युवतीलाई अँगालो हालिन 

हजुरलाई दु:ख भयो होला ।

जाबो यति सानो कुराले पनि दु:ख हुन्छ ! बरु अन्तर्वार्तामा राम्रो गर्नू । टेन्सन नलिनू ।

अर्ती दिएर महिला आफ्नो सामान लिन हिँडिन । युवतीले पनि हिँड्ने तरखर गरिन  उनले सीटबाट आफ्नो ब्याग टिप्दै गर्दा मैले सोधेँ-

केको अन्तर्वार्ता हो त बहिनीको ?“

ज्योति विकास बैंकको ।

अन्तर्वार्तामा कहिलेकहीँ नपढेको तजबीजले उत्तर दिनुपर्ने प्रश्न सोधिन्छ ।
मेरो अभिव्यक्तिको ध्येय कुरा तन्काउने थियो ।

हजुर टिचर हो ?”

हो । म काठमाण्डौ विश्वविद्यालयमा पढाउँछु ।

ए । मेरो त धेरै अनुभव छैन । कस्तो कस्तो लागिरहेको छ ।

उनले सँकोच निवारण भएको सँकेत दिईन ।

नआत्तिईकन उत्तर दिनुपर्छ । एउटा अन्तर्वार्ता कै जस्तो प्रश्न सोधौँ त ?”

हुन्छ ।

यो भीडमा कति मान्छे होलान ?”

बुझेँ । उत्तर चैँ दिनुपर्‍यो हैन त । ठ्याक्कै कति होलान् भनेर त सोध्नेलाई पनि कहाँ थाहा होला र ?”

सही हो । तर उत्तर तार्किक हुनुपर्‍यो । हचुवा भयो भने सोध्नेले त्यसैलाई आधार बनाउँछ

जे होस चूप लागेर चैँ बस्नुभएन । होइन त ?”

हो । ल ! बहिनीलाई शुभकामना ।

मलाई लेख्ने खुराक प्राप्त भै सकेको थियो । ल्यापटप निकालेर लेख्न सुरु गरेँ । मसँग केही पर्खने समयथियो । पुत्ररत्न सिरिनको धर्मपत्नी रीतालाई कमलादीमा छोडेर मलाई लिन विमानस्थल आउने योजना थियो । म अमेरिकानो कफीको चुस्कीमा भर्खरै आलो भएको प्रसङ्ग लिपिबद्ध गर्न थालेँ ।  

कफी किनेको पसलमा पनि रमाइलो भएको थियो । तीन जना अल्लारे जस्ता देखिने युवाहरुले पसलको सत्ता सम्भालेका थिए । आदेश पाउना साथ पहिलोले काम शुरू गर्‍यो । दोस्रो गीत गुनगुनाउन थाल्यो । त्यो परिवेशमा मेरो कथा खोज्ने अभियानको कोपिला स्पष्ट देखा पर्‍यो । त्यसलाई ढकमक्क फुलेको फूल बनाउने कसरतमा लागेँ । 

गाना मिसिएपछि त कफीको रूपै फेरिने भो त !“

त्यही त भन्या सर । यसलाई नेपाल आइडलमा गाउन जा भनेको सुन्दैन ।
तेस्रोले भाका मिलायो ।   

हो नि, काउली बूढीजस्ता सुन्दरीसँग भेट पनि हुने ।

कफी तयार भएको घोषणा गर्दै पहिलोले भन्यो । मैले पनि नेपाल आइडलको प्रदर्शनी हेरेको थिएँ । सुर्खेतवाट आएकी  सन्ध्या बूढाले  काउली बूढीनामकी वृद्धाको भेषमा एक आश्चर्यले भरिएको प्रस्तुति गरेकी थिइन । सुर्खेत घर भन्ने सुन्नासाथ कार्यक्रमका निर्णायक मण्डलका सदस्य न्हु बज्रचार्यले भनेका थिए- सुर्खेतको मान्छेको त सुर लाग्छ नि । सुर्खेतका गायक गायिकालाई गीतको सुर लागे जस्तो मलाई सुर्खेतको भुगोलको सुर लागेको थियो ।

सुर्खेतम्झिँदा पटक पटक मस्तिष्कमा उदाउने व्यक्ति छमान थापा मगरहुन । छमानसँग मेरो बैंककमा भेट भएको थियो । उनी सुर्खेतवासी रहेछन् । साथै परराष्ट्रका कर्मचारी पनि । दुई वर्ष जति अघि म कम्बोडियावाट फर्कने क्रममा नेपाली राजदूतावासको पाहुना हुन पुगेको थिएँ । बहिनी-ज्वाइं राजन रेग्मी त्यहाँ काम गर्नुहुन्थ्यो । मेरी बहिनी मञ्जु, राजन ज्वाइं, छमानका बूढाबूढी र म सहित पाँच जनाको जत्था किनमेलका लागि निस्केको थियो ।

डाक्टर साहेब ! मनमा एउटा कौतूहल जागेको छ । भनू कि नभनूँ भयो । 

दिल खोलेर भन्नुहोस्, किन नभन्ने ?”

 

 डाक्टर दुई किसिमका हुन्छन् भन्ने सुनेको छु । सुई डाक्टर र फुईं डाक्टर । हजुर कुनमा पर्नु भो ?”

उत्तर दिनुअघि नै हाँस्न थालेँ । समूहका अरू पनि हाँसे ।

म दोस्रोमा परेँ ।

डाक्टरका दुई विशेषण सुईफुई वारेको यो छमानमाहात्म्य धेरै ठाउँमा सुनाएँ । सबैले रमाइलो माने ।

मेरो कवितासंग्रहमा मेहेलकुनाशीर्षकको एक कविता छ । मेहेलकुना छिन्छु जाजरकोट करिडोरमा पर्ने एक सानो बजार हो । उहिलेको क्षेत्रिय सदरमुकाम तर अहिलेको कर्णाली प्रदेशको राजधानी वीरेन्द्रनगरमा म सरकारी कर्मचारीको हैसियतमा २०४९ सालमा बसेको थिएँ । त्यो बसाई मेरो पेशागत जीवनको एउटा यस्तो बेजोडको घुम्ती भयो कि म सरकारी जागीर छोडेर उच्च शिक्षा हासिल गर्ने बाटोमा लागेँ । म अघि बढ्दै गएँ र उत्तर-विद्यावारिधि सम्मको अध्ययन गर्ने मौका पाएँ । वीरेन्द्रनगरको बसाइमा एक पटक म मेहेलकुना पुगेको थिएँ । त्यहीँ यो एक कविता रचेको थिएँ । 

त्यसको एक अंश यस्तो थियो-

मेहेलकुना डुंगामा बसेर भेरी तर्छ
अनि दुई रुपैयाँ तिरेर मूलको पानी ल्याउँछ
भेली (सख्खर) पारि लैजान्छ
अनि रक्सी बोकेर फर्किन्छ

भेरी नदीमा डुंगा चढेर वारिपारि गर्नु मेहेलकुनाका नरनारीको सामान्य दैनिकी थियो । साढे दुई दशकअघि र अहिलेको तुलना गर्दा मेहेलकुनामा खानेपानीको समस्या त पक्कै समाधान भएको हुनुपर्छ । मेरो कवितामा उल्लिखित अर्को विषय मदिरा सेवन को समस्या भने अहिले पनि ज्यूँ का त्यूँ छ भन्ने सुनेर मलाई यस पटक दु:खी बनायो । यो कालो वृक्ष झाँगिएर अर्कै रूप धारण गरेको छ भन्ने सुन्दा म दु:ख मिश्रित आश्चर्यले समेत भरिएँ । सुर्खेतमा घर भएका एक सज्जनले समस्याको बेलीविस्तार लगाए ।

छिन्छु-जाजरकोट करिडोरमा मापसेको नयाँ आयाम थपिएको छ । सडक निर्माण भएपछि रिबन आकारको बजार उम्रने त भैगयो । बजारमा पसल खुल्ने नै भए । पसलको मुख्य व्यपार मदिरा हुने नै भयो । क्याम्पस पढेका युवतीहरु बेरोजगार भए । उनीहरु पसलमा साहुनी भएर बस्न थाले । साहुनीहरुको अरू काम क्यै भएन । कतिपयको योग्य वर नपाउँदा बिहे पनि भएन । अनि उनीहरु तनाव हटाउन पसलमा भएको मदिरा पिउन थाले । मदिराको लत लाग्यो र अधिकांश दुर्व्यसनी भए ।

यो कथनमा कति सत्यता छ, भगवाननै जानुन। तर कथनमा अन्तर्निहित तथ्यहरुले यो असम्भव हुने कारण म देख्दिन । जुन वेला म जाजरकोट र सुर्खेतमा बस्थेँ । त्यसवेला पनि बादी जातिका नारीहरुले यौनव्यपार गर्छन भन्ने सुनिन्थ्यो । यस्ता गतिविधि हुने चर्चित ठाउहरु चौरजहारी, दाङ, छिन्छु र नेपालगन्ज थिए अव्यवस्थित मदिरा सेवन नेपालमा सम्भवत: अहिलेको एक ठूलो समस्या हो । कतिपय गाउँपालिका, नगरपालिका र जिल्लाले मदिरामुक्त क्षेत्र बनाउने जमर्को नगरेका होइनन । जबसम्म उपल्लै तहबाट घनीभत प्रयास हुँदैन, यो अभियान असम्भव छ भन्ने देखिएको छ ।     

महिलाहरुकालागि उपलब्ध रोजगारीमा उल्लेख्य वृद्धि नभएको भने होइन । वीरेन्द्रनगरको बुद्धपथमा रहेको शीतल डेरी उद्योगमा हामीलाई सवारी साधनको सेवा प्रदान गर्ने अधिकारी थर (नाम भने विर्सें) का गुरुजीले खाजा ख्वाउन लगे । त्यहाँको व्यवस्थापनको पूरै जिम्मा महिलाहरुले लिएका रहेछन् । पकाउने, पस्कने र भाँडाकुँडा सफा गर्ने सबै अधवैसे महिला । भुक्तानी कक्षमा भने दुई कलिला युवती थिए । उनीहरु ग्राहकको टेबुलमा खाजा पुर्‍याउने र जुठा प्लेटहरु उठाउने काम पनि गर्थे ।

! बहिनी,  यो चमेनागृहको म्यानेजर तिमी हो ?”

सेता चम्किला दाँत देखाएर मुस्कुराउँदै तिनले मुन्टो हल्लाइन । सम्भवत: मेरो प्रश्न उनका लागि नौलो थियो । भित्तामा लेखेको सन्देशमा उनको ध्यानाकर्षण गराएँ । एक दर्जनभन्दा बढी सूचनाको सूच थियो । नौ नँ बुँदामा यस्तो लेखिएको थियो ।        

टेबुलमा खाजाको समय २० मिनट हुनेछ । सोभन्दा बढी समय आवश्यक परेमा प्रति ३० मिनट रू २०० चार्ज लाग्नेछ ।

कोही मान्छेले २० मिनटपछि अर्को खाजा मगायो । अनि फेरि २० मिनटमा अर्को । यस्तो वेलामा ९ नम्बरको नियम लाग्छ कि लाग्दैन ?

मैले लजाउँदै गरेकी म्यानेजर बहिनीलाई सोधेँ । मेरो खाजा-ईतर कित्ताको गतिविधिले साहुजीको पनि ध्यानाकर्षण भयो । उनले आफैँले जवाफ दिने कामको सत्ता सम्हाले । मेरो जिज्ञासा शान्त भयो । 

विमानस्थलको सुरक्षा जाँच कक्षमा भने एक नौलो विषयवस्तु फेला पर्‍यो । महिलालाई जाँच गर्ने सुरक्षाकर्मीले औपचारिक पोशाक लगाएकी थिइनन । उनी सलवार कुर्तामा थिईन । मलाई यसको कारण पत्ता लगाउन निमेषभर पनि लागेन । उनी दोजिया थिईन । सेवाप्रदायक व्यपारिक प्रतिष्ठानहरुले सेवाग्राहीहरुसँग अन्तर्क्रिया हुने अग्र-भागमा विशेष ध्यान दिएर रूपवती वा रूपवान तन्नेरीहरुलाई राखेका हुन्छन् । केही दिनअघि भएको नाडा अटो शोमा पनि नयाँ गाडीको छेउमा छोटो लुगा लगाएक सुन्दरीहरु राखिएको थियो । यस्तो वेलामा गर्भवती महिलालाई उभ्याउने हो भने ग्राहकलाई कस्तो छाप पर्ला ? जो कोही ले अनुमान गर्छ । सन्तानउत्पादन गर्ने विधिको विधान मात्र नभएर कानूनी अधिकार नै भएको हुनाले ती दोजिया सुरक्षाकर्मीलाई पश्चभागका अरू नै काममा खटाएको भए जाती हुन्थ्यो । यसको अर्को त्रिशूल पाटो पनि छ । विमानस्थलको सुरक्षा जाँचमा एक्स-रे मेशिन पनि हुन्छ जसको प्रयोग वा सामीप्य सामान्य व्यक्तिले पनि कम गर्नु भनिन्छ ।   

हाम्रो सुर्खेत भ्रमण दलमा प्राडा. माधवप्रसाद पोखरेल, डा. जयकुमार गुरुङ र डा. दीपेन्द्र रोकाया हुनुहुन्थ्यो । हामीले कर्णाली प्रदेशका मुख्यमन्त्री, अन्य मन्त्रीगण, प्रमुख सचिव र अन्य सचिवलाई भेटेका थियौँ । 

भूमि व्यवस्था, कृषि तथा सहकारी मन्त्रालयका सचिव शिवनारायण चौधरीसँगको भेट आद्वितीय नै रह्यो । वहाँको विनोदप्रिय कार्य शैलीको मुक्त कण्ठले प्रशँसा गर्‍यौँ ।

आन्तरिक मामिला तथा कानूनमन्त्री नरेश भण्डारीलाई त मैले हाम्रो भेटघाटको अन्त्यतिर एक प्रश्न राखेँ ।

माननीयज्यू त साहित्यको अनुरागी समेत हुनुहुन्छ । मन्त्रीको कार्यसम्पादनमा साहित्यले केही सहयोग गरेको छ त ?”
विषयवस्तु बुझ्न र सिर्जनात्मक हुन सहयोग पुर्‍याएको छ ।
मेरो प्रश्न र मन्त्रीज्यूको उत्तर हाम्रो भ्रमणदलका सदस्यले मन पराउनुभयो । 
सुर्खेत जाँदा हाम्रो चार जनाको समूह दुई भागमा विभाजित भएको थियो । डा. गुरुङ र म प्रदेश ५ को अस्थाई राजधानी वुटवल हुँदै कोहलपुरमा एक रात बसेर वीरेन्द्रनगर पुगेका थियौँ । माधव सरहरु बुद्ध एयरको सीधा उडानबाट आउनुभएको थियो । 
यात्रा गर्दा म देखिएका र भेटिएका नौला दृश्यलाई सकेसम्म क्यामेरामा कैद गर्छु । छिन्छु पुग्नै लाग्दा सडकको दाहिने किनारामा वरपीपल र चौतारी भएका स्थानमा स्कूलको पोशाक लगाएका स-साना बालबालिका देखिए । मैले गुरुजीलाई गाडी रोक्ने आदेश दिएँ । किनभने समूहका दुई जना केटाहरु कान समातेर उठबस गरिरहेका थिए । एक युवती नजिकै थिइन। उठवसको क्रियाकलाप उनकै निर्देशनमा भइरहेको थियो । 
के बदमासी गरे त मिस यिनीहरुले ?”

साना बच्चालाई लडाए ।

ए । कति चोटी गर्नुपर्ने हो त यिनले उठबस ?”

सय पुर्‍याउनु भनेको ।

सय त धेरै भयो मिस ।

मिसले मेरो सल्लाह मानिन । मैले बालबालिकालाई इलामेली ललिपप दिएँ । हामीले सामूहिक तस्विर पनि खिच्यौँ ।   

सुर्खेत विमानस्थलवाट सिधै काठमाडौं आउने यो मेरो यात्रा को गन्ती तीन पुगेको थियो । वायुयान चढ्ने क्रममा हामी चार भाइ सबैभन्दा पछि पर्‍यौँ । डा. गुरुङले तस्वीर खिच्ने प्रस्ताव राख्नुभयो । हामी एक छिन अलमलियौँ ।

एक सुरक्षाकर्मीले हातले हतार भएको इशारा गरे । मैले परिवेशलाई स्वभाविक बनाउने जमर्को गरेँ । 

हामीले फोटो खिचेको खिच्यै गर्‍यौ भने के गर्नुहुन्छ त ?’

यो त हजुरहरुले जान्ने कुरा हो ।

आज पनि सुर्खेतकै पाहुना बनाउँछौ, भोलिको उडानमा पठाउँछौ-भन्ने जवाफ दिनुहोसन।

यो अभिव्यक्ति माधव गुरुबाट आएको थियो ।

माधव गुरु र म एउटै सीटमा पर्‍यौँ । बादलको बाहुल्य भएकाले हिमाल खासै देखिएन । माधव गुरुको सान्निध्यको यो मेरो पहिलो हवाई यात्रा थियो । यसैले हिमाल नदेखिनुको कुनै पछुतो थिएन । हाम्रो कुराकानीको आयतन र विविधता अहिलेसम्मकै सुर्खेत हवाई यात्रामा भएका कुराकानीभन्दा अधिक थियो ।  

सामान संकलन कक्षमा मैले डा. गुरुङलाई भने-अन्तप्रदेशय यात्राले पुगेन अब मलाई माधव गुरुसँग अन्तर्राष्ट्रिय उडान भर्ने इच्छा छ ।

वहाँहरु झोला संकलन गर्नासाथ हिँड्नुभयो । म भने अमेरिकानो कफीको खोजीमा लागेँ ।

आश्विन १०, २०७५

हाइल्याण्ड विन्स कफी
ललितपुर मल, लगनखेल

No comments:

Post a Comment